Naar de inhoud springen. Terug naar Home

Hoe kunnen we u helpen?

U wilt graag online bij ons bestellen of een luisterafspraak maken maar heeft nog vragen? Wij helpen u graag en hebben de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Heeft u desondanks nog vragen, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Luisterafspraak

Hoe maak ik een luisterafspraak?


Wilt u eerst luisteren voordat u tot koop overgaat? Dat is erg verstandig! Maak dan ook direct een vrijblijvende luisterafspraak.

Kan ik het Palazzo luisterkasteel ook bezoeken zonder luisterafspraak?

Wij zijn van mening dat u de juiste keuze maakt indien u eerst luistert voordat u beslist. Daarvoor geven wij u voldoende tijd en deskundige begeleiding. Om iedere klant deze service te bieden, werken wij uitsluitend op afspraak. Zo kunnen we ook u deze service bieden. Wij adviseren u daarom een vrijblijvende luisterafspraak te maken.

Waarom een luisterafspraak maken?

Door ons unieke Palazzo luisterkasteel beschikken wij over meer dan 1000 m2 volledig in het teken van audio en home cinema en dat allemaal in ruimtes die vergelijkbaar zijn met een normale woonkamer. Stassen Hifi is ervan overtuigd dat losse uitstekend presterende componenten niet garant staan voor een perfect klinkend geheel. Stassen Hifi gaat voor maatwerk en is ruim ervaren in het maken van juiste combinaties om juist wel die perfecte synergie te verkrijgen, uiteraard altijd met respect voor uw wensen, voorkeuren en budget.

Verder bent u ervan verzekerd dat de producten die u wenst te beluisteren aanwezig zijn en voor u gereserveerd worden in één van onze 18 luisterstudio’s.

Hoe kan ik me voorbereiden op een luisterafspraak?

Denk alvast eens na over wat voor een soort systeem u wenst, bijvoorbeeld een surroundsysteem of enkel stereo. Is er een voorkeur voor bepaalde afwerkingen? Zijn er bepaalde bronnen die u zeker wenst te kunnen gebruiken?

Verder kunt u uw favoriete CD’s meenemen of alvast een afspeellijst voorbereiden welke u in ons Palazzo luisterkasteel eenvoudig streamt via de modernste systemen.

Tot slot kunt u altijd een tekening van uw ruimte(s) meenemen naar de luisterafspraak met de omschrijving van uw akoestiek.

Het Palazzo luisterkasteel

Ons Palazzo luisterkasteel is een unieke ervaring op zich, wij beschikken over 1000 m2 die volledig in het teken staan van audio en home cinema. Wat zijn hiervan de voordelen voor u?

  • Zeer uitgebreid assortiment in vele prijsklassen.
  • Voor ieder budget altijd een passende oplossing.
  • 18 luisterruimtes.
  • In alle rust kunnen luisteren en vergelijken.
  • Ruimtes die akoestisch niet geoptimaliseerd zijn, dus vergelijkbaar met uw woonkamer.
  • Ongeveer 10 verschillende luidsprekers in een bepaalde prijsklasse vergelijken.
  • Tot 4 versterkers vergelijken op een speaker.
  • Verschillende surroundformaten testen en vergelijken.
  • 2 hometheaters.
  • 1 concertzaal.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Online kunt u betalen met iDEAL, Visa, Mastercard en Paypal voor Nederlandse klanten, met Bancontact, KBC, Belfius Pay, Visa, Mastercard en Paypal voor Belgische klanten en met Giropay, Sofort Überweisung, Visa, Mastercard en PayPal voor Duitse klanten. In de winkel kunt u betalen met een pinpas, creditcard en contant geld.

Heeft Stassen Hifi een veilige betaalomgeving?

Jazeker. Onze website is versleuteld met een SSL-verbinding. U kunt een veilige SSL-verbinding herkennen aan het slotje in de browser. Uw betaling vindt direct bij uw bank of de betaalaanbieder plaats. Uw betaal- of creditcardgegevens worden bij ons niet opgeslagen.

Kan ik contant betalen?

Alleen in onze winkel kunt u met contant geld betalen.

Kan ik een VVV-bon inwisselen bij Stassen Hifi?

Helaas is dit niet mogelijk.

Wat is het rekeningnummer van Stassen Hifi?

IBAN Nummer: NL17ABNA0484076523
BIC Nummer: ABNANL2A
Ten name van: Math Stassen BV

Gelieve altijd uw naam en het ordernummer te vermelden bij een overmaking.

Facturen en betaalverzoeken

Wat als ik mijn factuur nog niet heb ontvangen?

Iedereen ontvangt automatisch per email de factuur na levering. U kunt de factuur altijd bij ons opvragen door contact met ons op te nemen.

Hoe kan ik mijn factuur wijzigen?

Neem contact met ons op. Tot 30 dagen na de datum die op de factuur staat is het nog te wijzigen.

Geen betaalverzoek ontvangen?

Normaal gesproken ontvangt u van ons na een bestelling altijd een betaalverzoek per mail. Heeft u deze na 30 minuten nog niet ontvangen? Controleer dan eerst uw ongewenste mail. Indien het betaalverzoek ook hier niet te vinden is neem dan gerust contact met ons op.

Betaalverzoek is verlopen of mislukt.

Voor uw veiligheid is een betaalverzoek slechts éénmalig te gebruiken en verloopt deze na een bepaalde datum. Indien dit het geval is kunt u contact met ons opnemen. U ontvangt dan een nieuw betaalverzoek van ons.

Terugbetalingen

Hoe snel ontvang ik mijn terugbetaling?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Over het algemeen betalen we u terug via de betaalmethode waarmee u betaald hebt. Mocht dit niet mogelijk zijn maken wij de betaling over per bankoverschrijving.

Wat als ik geen terugbetaling heb ontvangen?

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op uw rekening staat. Mocht het bedrag binnen 5 werkdagen nog niet op de rekening staan, neem dan contact met ons op.

Bezorgen en ophalen

Kan ik mijn pakket ook ophalen bij een PostNL of BPost afhaalpunt?

Natuurlijk kunt u uw pakket* ook zelf ophalen bij een PostNL of Bpost afhaalpunt. Geef dit aan bij uw bestelling of neem contact met ons op. Bestelt u online kunt u direct een afhaalpunt bij u in de buurt uitkiezen. Mits een product bij ons op voorraad is kunt u het al de volgende werkdag afhalen bij het PostNL of BPost afhaalpunt. Uw bestelling ligt dan voor u klaar tot 7 dagen na de aangegeven ophaaldatum.

*Indien het product te groot is om te verzenden via PostNL is het niet mogelijk het pakket op te halen bij een afhaalpunt.

Kan ik een tijdvak voor de bezorging kiezen?

Dit is afhankelijk van de bezorgwijze die wij hanteren. Vaak is het helaas niet mogelijk, wel kunt u een gewenste dag met ons afspreken. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden van uw bestelling.

Hoe werkt een bezorging?

Mits het product bij ons op voorraad is wordt het product dezelfde werkdag nog bij ons verzonden, u heeft het product dan één dag later in huis. Hebben wij een product niet op voorraad maar onze leverancier wel houd dan rekening met 2-7 werkdagen.

Levering via dropshipment

In sommige gevallen laten wij uw bestelling direct vanuit de leverancier versturen zodat u zo snel mogelijk van het door u bestelde product gebruik kunt maken. Bovendien is dit een stuk milieuvriendelijker!

Hierdoor kan het wel zo zijn dat uw zending wordt geleverd door een andere partij dan is aangegeven bij uw bestelling. U ontvangt bij een dropshipment ook track en trace gegevens zodat u uw zending kunt volgen.

Kan ik mijn bestelling vandaag laten bezorgen?

Helaas bieden wij op dit moment deze service nog niet.

Kan ik mijn pakket (vandaag) ophalen bij een van jullie winkels?

Ja dit kan. Als het product voorradig is kunt u zelfs vandaag het pakket nog ophalen. Is een product bij ons niet voorradig maar wel bij onze leverancier dan kunt u het pakket normaal gesproken binnen 2 tot 7 werkdagen ophalen. Neem hiervoor contact met ons op.

Zodra uw pakket klaar ligt om af te halen krijgt u automatisch van ons een mailtje of telefoontje. Het pakket kunt u ophalen in ons Palazzo luisterkasteel.

Ontvang ik een track&trace code?

Ja, zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u van ons een email met een track&trace code. Hiermee kunt u de voortgang van uw verzending volgen.

Wat kost een verzending?

Vanaf € 79,00 leveren wij gratis. Voor bestellingen minder dan € 79,00 bedragen de kosten € 6,50 naar Nederland en € 8,00 naar België.

Bezorgproblemen

Ik ben niet tevreden over de bezorger. Wat kan ik doen?

Hiervoor neemt u contact met ons op. We luisteren graag naar uw verhaal en gaan samen op zoek naar een passende oplossing.

Wat als mijn bezorging vertraagd is?

We proberen er alles aan te doen om uw pakket zo snel mogelijk te bezorgen. Houd uw Track & Trace code in de gaten voor de meest actuele bezorgupdates.

Wat te doen als ik een pakket niet ontvangen heb?

Dat is erg vervelend, wij vragen u eerst om het volgende te controleren:

1. Bekijk uw Track & Trace code.

Deze heeft u per mail ontvangen. Controleer via deze link of het verwachte tijdvak is verschoven.

2. Adresgegevens bezorging.

Klopt het bezorgadres dat is ingevuld inclusief huisnummer en postcode?

3. Uw brievenbus.

Heeft u een niet thuisbericht ontvangen? Dan kan het zo zijn dat de bezorger het pakket bij de buren heeft bezorgd of een bezorgmoment heeft ingepland.

Bovenstaande klopt allemaal, echter uw pakket is nergens te bekennen? Neem dan contact met ons op.

Wat als het geleverde product beschadigd is?

Dit gaan we samen oplossen. Neem direct contact met ons op, geef aan dat het ontvangen product beschadigd is en wat u het liefst als oplossing wenst. Een vervangend product, een reductie van de prijs of iets anders.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

De bezorger geeft het pakket af bij de buren. Als dit niet lukt dan brengt de bezorger het pakket naar een PostNL-afhaalpunt bij u in de buurt of probeert het op een later moment nog eens. Weet u van tevoren al dat u er niet bent? Dan kunt u via www.postnl.nl vaak al voor het eerste bezorgmoment een ander geschikt moment kiezen.

Palletbezorging

Wordt mijn bestelling per pallet bezorgd?

Indien een pakket zwaarder is dan 30kg of extra grote afmetingen heeft wordt uw bestelling binnen Nederland en vaak ook België per pallet bezorgd. Hierover zullen wij altijd contact met u opnemen om een leverdatum af te spreken (maandag tot en met vrijdag).

Wie bezorgt mijn palletlevering?

De levering van Pallet zendingen binnen Nederland en België (Vlaanderen) wordt door Janssen Distribution uitgevoerd. Zij bellen u vooraf om samen met u een tijdvak te bespreken zodat u zeker thuis bent op het moment van leveren.

Op welke dagen kan ik een palletbezorging laten bezorgen?

Dit kan op doordeweekse dagen, met uitzondering van feestdagen.

Hoe laat wordt mijn palletbezorging bezorgd?

Hierover neemt de transporteur binnen Nederland en vaak ook België contact met u op. Buiten deze landen ontvangt u een Track & Trace code.

Kan ik zelf een tijdstip kiezen voor een palletbezorging?

Tegen een bijbetaling is dit mogelijk. In andere gevallen neemt de transporteur contact met u op met het verwachte levermoment. U kunt wel zelf de gewenste leverdatum kiezen (maandag tot en met vrijdag).

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben bij levering?

Wanneer u de levering van de palletbezorging mist volgt er een tweede poging. Wanneer uw pallet met TNT wordt geleverd kunt u het nieuwe bezorgmoment zien via de ontvangen track en trace code. In het geval dat Janssen Distribution de pallet levert nemen zij telefonisch contact met u op. U kunt bij vragen ook altijd contact opnemen met ons opnemen.

Palletbezorging en klankgarantie

Indien u gebruik wenst te maken van de klankgarantie bij een palletbezorging zijn de retourkosten voor uw eigen rekening. Indien u zelf geen vervoerder kunt vinden, kunnen wij een afhaalopdracht inplannen met de vervoerder die de pallet ook bij u heeft geleverd. De kosten hiervan worden in mindering gebracht op de terugbetaling.

Wat kost een palletbezorging?

De kosten van een palletzending binnen Nederland zijn € 99,00. In sommige gevallen is bezorging per pallet gratis, dit is dan duidelijk vermeld voordat u uw bestelling plaatst. De palletkosten voor leveringen in het buitenland zijn: België € 99,00, Duitsland € 99,00, Oostenrijk € 150,00, Luxemburg € 99,00, Denemarken € 240,00, Frankrijk € 150,00, Italië € 200,00, Spanje € 165,00, Portugal € 270,00, Tsjechië € 250,00, Zweden € 180,00.

Installatie

Installeren jullie ook?

Jazeker installeren wij ook. Voor de mogelijkheden kunt u het beste contact met ons opnemen of bekijk onze pagina over maatwerk oplossingen.

Zijn er kosten verbonden aan installatie?

Vaak zijn er kosten verbonden aan installatie. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kan ik zelf al iets voorbereiden voor jullie monteur?

Omdat elke situatie anders is kunt u dit het beste met onze monteur bespreken. Neem hiervoor contact met onze technische dienst op.

Op welke dagen installeren jullie?

Bij voorkeur op maandag tot en met vrijdag. Liever toch op zaterdag? In overleg is dit vaak mogelijk. Neem contact met ons op om een installatieafspraak in te plannen.

Kan ik zelf een tijdstip kiezen voor installatie?

Bijna altijd wel, installaties gaan altijd in overleg, zo kunnen we zo goed als mogelijk rekening houden met uw voorkeuren.

Garantie en reparatie

Reparatie aanmelden

Hoe meld ik een reparatie aan? Dit doet u eenvoudig via ons reparatieformulier.
Let op de voorwaarden voor reparaties omdat we helaas niet van te voren kunnen aangeven hoe hoog de kosten van een reparatie zullen zijn.
Bij reparaties buiten garantie maken wij een prijsopgave vanaf € 200,- inclusief BTW. Is het bedrag lager dan deze €200,- dan wordt het apparaat altijd gerepareerd.

Wanneer reparatie niet mogelijk is of wanneer de reparatiekosten meer dan € 200,- bedragen, en u ervoor kiest het apparaat niet te laten repareren. Dan worden er onderzoekskosten ten bedrage van €69,- inclusief BTW in rekening gebracht.

Procedure voor het retourneren van reparaties

Stap 1
Vul het reparatieformulier in, print deze uit en doe deze in een enveloppe.

Stap 2
Bereid uw product voor op de terugreis.
U dient het volgende naar ons terug te zenden in geval van:
Een reparatie: alleen het product dat het defect vertoont, in originele verpakking met een aankoopbewijs. Dus geen accessoires, handleidingen etc.

Beschikt u niet meer over de originele verpakking? Dat is jammer, in de originele verpakking is de kans op schade tijdens het transport het kleinst. Zorg ervoor dat u het product zo goed en stevig mogelijk inpakt.
Bij Dead On Arrival dient u het complete product, inclusief handleidingen en accessoires, welke door ons is geleverd terug te sturen inclusief een kopie van uw factuur. Ongeschonden in de originele verpakking.

U beschikt niet meer over de originele verpakking? Dat is jammer, in de originele verpakking is de kans op beschadigingen tijdens transport het kleinst en misschien kunnen we er nog iemand anders blij mee maken. In dit geval bekijken we de staat van de geretourneerde producten en aan de hand hiervan bepalen wij de waardevermindering.

Stap 3
Bevestig de enveloppe met als inhoud het ingevulde formulier 'voor terugzending producten' duidelijk aan de verpakking(en).

Stap 4
Breng uw pakket naar ons luisterkasteel of stuur het pakket gefrankeerd, dus NIET onder rembours, naar:
Stassen Hifi
T.a.v. service
Grotestraat 23
5931 CS Tegelen
Nederland

* U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Zorgt u dus voor een transportverzekering. Wanneer u een retourzending via ons heeft gekocht is dat inclusief transportverzekering. Bij ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden de ontstane meerkosten door ons doorberekend.

Wat zijn de reparatievoorwaarden?

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kunt u voor een reparatie bij Stassen Hifi terecht.

  • Product defect/beschadig bij aankomst (Deffect on Arrival). Dit gaan we samen oplossen. Neem direct contact met ons op, geef aan dat het ontvangen product beschadigd is en wat u het liefst als oplossing wenst. Een vervangend product, een reductie van de prijs of iets anders.
  • Product defect bij normaal gebruik binnen de garantieperiode? Dan stelt de servicepartner van het desbetreffende merk vast of het inderdaad onder de fabrieksgarantie valt. Is dit het geval dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd. Enkel de kosten voor het aan ons retourneren zijn voor u. Wij betalen de terugreis naar u van het gerepareerde product. Ook buiten de fabrieksgarantie kunt u bij ons terecht. Ook hierbij zijn de retourkosten aan ons voor u. Bij reparaties buiten garantie maken wij een prijsopgave vanaf € 200,- inclusief BTW. Is het bedrag lager dan deze €200,- dan wordt het apparaat altijd gerepareerd.
  • Wanneer reparatie niet mogelijk is of wanneer de reparatiekosten meer dan € 200,- bedragen, en u ervoor kiest het apparaat niet te laten repareren. Dan worden er onderzoekskosten ten bedrage van €69,- inclusief BTW in rekening gebracht. Meld hier gemakkelijk uw reparatie aan via het reparatieformulier.

Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

Als uw product niet meer goed werkt door hoe u het gebruikt heeft vervalt natuurlijk de fabrieksgarantie. U laat bijvoorbeeld een glas water over uw receiver vallen waarna de receiver niet meer aan gaat dan is dit natuurlijk geen fabrieksgarantie. De servicepartner van het desbetreffende merk zal dan ook vaststellen of een product gebruikersschade heeft of onder de fabrieksgarantie valt. Indien een product niet meer onder fabrieksgarantie valt zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

Bij reparaties buiten garantie maken wij een prijsopgave vanaf € 200,- inclusief BTW. Is het bedrag lager dan deze €200,- dan wordt het apparaat altijd gerepareerd.

Wanneer reparatie niet mogelijk is of wanneer de reparatiekosten meer dan € 200,- bedragen, en u ervoor kiest het apparaat niet te laten repareren. Dan worden er onderzoekskosten ten bedrage van €69,- inclusief BTW in rekening gebracht.

Kan ik een product buiten fabrieksgarantie ook bij Stassen Hifi ter reparatie aanbieden?

Bijna altijd wel, wilt u zeker weten of dit kan? Neem dan contact op met onze technische dienst. Of vul hier het reparatieformulier in.

Let op bij reparaties buiten garantie maken wij een prijsopgave vanaf € 200,- inclusief BTW. Is het bedrag lager dan deze €200,- dan wordt het apparaat altijd gerepareerd.

Wanneer reparatie niet mogelijk is of wanneer de reparatiekosten meer dan € 200,- bedragen, en u ervoor kiest het apparaat niet te laten repareren. Dan worden er onderzoekskosten ten bedrage van €69,- inclusief BTW in rekening gebracht.

Wat is klankgarantie?

Wij bieden bij aankopen in het Palazzo luisterkasteel 14 dagen bedenktijd. Dit betekent, dat u het product binnen 14 dagen kosteloos retour kunt sturen.

Wanneer u bij ons in het Palazzo luisterkasteel na een luisterafspraak bij thuiskomst niet tevreden bent over uw aankoop kunt u uw producten ook tot 14 dagen na aankoop kosteloos retourneren of omruilen. Wij bieden deze extra service aan, omdat wij overtuigd zijn van ons advies op maat. Om u de zekerheid te geven, dat uw aankoop ook in uw eigen huiselijke omgeving voldoet, bieden wij u deze klankgarantie aan.

Wat als ik een beschadigd product heb ontvangen?

Dit gaan we samen oplossen. Neem direct contact met ons op, geef aan dat het ontvangen product beschadigd is en wat u het liefst als oplossing wenst. Een vervangend product, een reductie van de prijs of iets anders.

Hoeveel garantie zit er op mijn product?

Op alle producten zit minimaal 2 jaar fabrieksgarantie. Op de productpagina zelf ziet u hoeveel garantie u op een product heeft. Bij normaal gebruik gaat het apparaat normaal gesproken niet stuk binnen deze fabrieksgarantie, is dit wel het geval en valt het defect onder fabrieksgarantie dan wordt uw product kosteloos gerepareerd, enkel de retourkosten zijn voor u.

Kunt u niet vinden hoe lang u garantie heeft op uw product? Neem dan contact met ons op.

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie en de Dead On Arrival-regeling doen niets af aan de wettelijke garantie.

Kan ik ook defecte onderdelen terugsturen in plaats van heel het product?

In sommige gevallen kan dit, neem hier altijd contact voor op met onze technische dienst.

Wie repareert mijn product?

Binnen garantie wordt de reparatie altijd uitgevoerd door de erkende servicepartner van het desbetreffende merk.

Buiten garantie komt het in enkele gevallen voor dat Stassen Hifi zelf een reparatie uitvoert. In vrijwel alle gevallen wordt een reparatie uitbesteed aan externe reparateurs.

Wie houdt mij op de hoogte over de status van mijn reparatie?

Of een reparatie nu door Stassen Hifi zelf of door een externe reparateur wordt uitgevoerd, Stassen Hifi informeert u altijd over de status van uw reparatie. Wij streven ernaar minimaal eens per week / eens per twee weken een statusupdate te geven.

Repareren jullie mijn product thuis of moet ik mijn product opsturen?

In vrijwel de meeste gevallen dient u het product op te sturen of langs te brengen. In uitzonderlijke gevallen komt onze monteur aan huis. Vul hier direct het reparatieformulier in.

Kan ik een reparatie ook bij jullie afgeven?

Jazeker kunt u uw product ook bij ons afgeven. Wij zorgen er dan voor dat het product gerepareerd wordt. Vul hier alvast het reparatieformulier in.

Waarom krijg ik een prijsopgave?

Indien de externe reparateur heeft vastgesteld dat het defect is ontstaan door gebruikersschade of wanneer een product buiten de garantie bij ons binnen wordt gebracht zijn de volgende voorwaarden van toepassing.

  • U ontvangt een prijsopgave vanaf € 200,- inclusief BTW. Is het bedrag lager dan deze €200,- dan wordt het apparaat altijd gerepareerd.
  • Wanneer de reparatiekosten meer dan € 200,- bedragen. Kunt u ervoor kiezen het apparaat niet te laten repareren. In dit geval worden er onderzoekskosten ten bedrage van €69,- inclusief BTW in rekening gebracht. Deze kosten worden ook in rekening gebracht wanneer reparatie niet mogelijk blijkt.

Moet ik iets betalen voor het retourneren van mijn defecte product?

Bij reparaties buiten garantie zijn de kosten voor u. U kunt uw product naar ons versturen of tijdens onze openingstijden zelf afleveren. Wanneer u van onze verzendtarieven gebruik wenst te maken, verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Wij dragen de kosten van het retourneren aan u zodra de reparatie is uitgevoerd (mits het als pakket kan worden verstuurd). Zo delen we samen de verzendkosten. Wanneer het een pallet levering betreft zijn de kosten voor u.

Bij reparaties binnen de wettelijke garantie zijn de kosten van retourneren voor ons. U dient de verzending dan wel via onze verzendpartners te retourneren om onnodige hogere verzendkosten te voorkomen.

Grote producten retourneren voor reparatie?

Indien u een groot pakket wenst te retourneren voor een reparatie maar hier zelf geen vervoerder voor kunt vinden, kunnen wij u vaak van dienst zijn, let op hier zijn wel kosten aan verbonden. Voor de mogelijkheden neemt u contact op met een van onze medewerkers.

Wat zijn de kosten voor reparaties?

Als uw product binnen de garantieperiode kapot gaat en het defect onder de fabrieksgarantie valt is de reparatie helemaal gratis. Enkel de kosten voor de verzending van het product naar ons zijn voor uw rekening.
Is het defect ontstaan door gebruikersschade of valt het product buiten de garantieperiode? Dan kunnen wij u natuurlijk ook helpen met de reparatie. We kunnen van tevoren helaas niet aangeven hoe hoog de kosten zijn, daarom zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • U ontvangt een prijsopgave vanaf € 200,- inclusief BTW. Is het bedrag lager dan deze €200,- dan wordt het apparaat altijd gerepareerd.
  • Wanneer de reparatiekosten meer dan € 200,- bedragen. Kunt u ervoor kiezen het apparaat niet te laten repareren. In dit geval worden er onderzoekskosten ten bedrage van €69,- inclusief BTW in rekening gebracht. Deze kosten worden ook in rekening gebracht wanneer reparatie niet mogelijk blijkt.

Hoe lang duurt een reparatie?

Dit verschilt natuurlijk per product en per probleem. Gemiddeld mag u toch van 3 á 4 weken uitgaan. Is een bepaald onderdeel niet leverbaar of moet er eerst een duurtest worden gedaan dan kan dit natuurlijk langer duren. Wij proberen u dan ook zo goed mogelijk op de hoogte te houden van uw reparatie, dit doen wij door ernaar te streven minimaal eens per 2 weken een statusupdate per mail aan u te versturen.

Moet ik mijn product bij een reparatie in de originele verpakking terugsturen?

Nee dit is niet verplicht, beschikt u niet meer over de originele verpakking? Dat is jammer, in de originele verpakking is de kans op schade tijdens het transport het kleinst. Zorg ervoor dat u het product zo goed en stevig mogelijk inpakt.

Waar vind ik het serienummer van mijn product?

Dat verschilt per product. Vaak is een serienummer op de doos te vinden of op de achterkant van het product bij de barcode. Kunt u het serienummer echt niet vinden? Vermeld dit dan op het reparatieformulier.

Waar vind ik mijn verzendlabel?


Let op hier zijn extra kosten aan verbonden.

Indien u gebruik maakt van ons retourlabel, ontvangt u normaal gesproken binnen een half uur na contact met ons te hebben gehad een retourlabel per mail. Heeft u het retourlabel na een half uur nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Retourneren en ruilen

Retour aanmelden

Hoe meld ik online een retour aan? Dit doet u eenvoudig via ons retourformulier of door contact met ons op te nemen. U heeft ook de mogelijkheid om een product terug te sturen zonder voorafgaande mededeling. Let op de uitzonderingen voor het retourneren.

Procedure voor het retourneren van producten:

Stap 1
Vul het retourformulier in, print deze uit en doe deze in een enveloppe.

Stap 2
Bereid uw product voor op de terugreis.
U dient het volgende naar ons terug te zenden in geval van:

Een reparatie: alleen het product dat het defect vertoont, in originele verpakking met een kopie van een aankoopbewijs. Dus geen accessoires, handleidingen etc.

Beschikt u niet meer over de originele verpakking? Dat is jammer, in de originele verpakking is de kans op schade tijdens het transport het kleinst. Zorg ervoor dat u het product zo goed en stevig mogelijk inpakt.

Bij een retour tijdens de klankgarantie of een Dead On Arrival dient u het complete product, inclusief handleidingen en accessoires. Dat door ons is geleverd terug te sturen inclusief een aankoopbewijs. Ongeschonden in de originele verpakking.

U beschikt niet meer over de originele verpakking? Dat is jammer, in de originele verpakking is de kans op beschadigingen tijdens transport het kleinst en misschien kunnen we er nog iemand anders blij mee maken. In dit geval bekijken we de staat van de geretourneerde producten en aan de hand hiervan bepalen wij de waardevermindering.

Stap 3
Bevestig de enveloppe met als inhoud het ingevulde formulier 'voor terugzending producten' duidelijk aan de verpakking(en).

Stap 4
Breng uw pakket naar ons luisterkasteel of stuur het pakket gefrankeerd, dus NIET onder rembours, naar:
Bij reparatie of Dead on Arrival:
Stassen Hifi
T.a.v. Service
Grotestraat 23
5931 CS Tegelen
Nederland

Bij retour tijdens klankgarantie:
Stassen Hifi
T.a.v. Retouren
Grotestraat 23
5931 CS Tegelen
Nederland

* Retour is alleen gratis mits u het retourlabel via ons aanvraagt. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. Bij ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden de ontstane meerkosten door ons doorberekend. U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Zorgt u dus voor een transportverzekering (bij een retourlabel van ons is dat inclusief) .

Kosten retourneren en ruilen binnen herroepingsrecht

Binnen EU:
Het retourneren van producten binnen 14 dagen is gratis voor klanten binnen de EU en mits het product als pakketpost kan worden verzonden. Alleen een retourlabel dat door ons is verstrekt is gratis, wij vergoeden geen retour zendingen die u zelf heeft geboekt/betaald.

Wanneer u een palletlevering heeft gehad zijn de kosten van retourneren voor uw rekening. Via ons kunt u wel gebruik maken van voordeligere tarieven, om hier gebruik van te maken neemt u contact met ons op.

Buiten EU:
Bij klanten van buiten de EU zijn de kosten van retourneren voor rekening van de klant. Wanneer u de retourzending via ons boekt kunt u gebruik maken van onze verzendtarieven. Wanneer u hiervan gebruik wilt maken neem dan contact op met onze klantenservice.

Webshopretour of demonstratiemodel

Waar vind ik een webshopretour of demonstratiemodel.

Op de productpagina’s zelf staat of er een webshopretour, demonstratiemodel of inruilmodel beschikbaar is.

Zijn de acties en/of promoties ook van toepassing op een webshopretour of demonstratiemodel?

Helaas kunnen wij op deze producten niet dezelfde promoties of acties aanbieden als op een nieuw product.

De volgende acties of promoties zijn dus niet van toepassing op deze producten:

  • Cashback-acties
  • Gratis producten bij aankoop
  • Gratis waardebonnen bij aankoop

Hoe wordt een webshopretour of demonstratiemodel bezorgd?

Mits wij over de originele verpakking beschikken wordt een webshopretour of demonstratiemodel gewoon bezorgd zoals u van ons gewend bent. Neem voor de bezorg- of afhaalmogelijkheden contact met ons op.

Kan een webshopretour of demonstratiemodel ook bij mij thuis geïnstalleerd worden?

Installatie is vaak mogelijk, neem voor de mogelijkheden en bijkomende kosten contact met ons op.

Zit op een webshopretour of demonstratiemodel garantie?

Ja bijna altijd zit ook hier de volledige fabrieksgarantie op. Indien dit niet het geval is zullen wij dit nadrukkelijk vermelden.

Wat is een demonstratiemodel?

Een demonstratiemodel is zoals de naam al doet vermoeden een model dat ter demonstratie is gebruikt in onze winkel. Meer weten over een specifiek demonstratiemodel? Neem dan contact met ons op.

Wat is een webshopretour?

Een webshopretour is een model dat binnen de 2 weken klankgarantie aan ons is geretourneerd. Deze producten proberen wij zoveel mogelijk een nieuw leven te geven. En hier profiteert ook u van. Een webshopretour wordt gecontroleerd en vervolgens aangeboden voor een zachter prijsje. Vragen over een specifieke webshopretour? Neem contact met ons op.

Kan ik een demonstratiemodel of webshopretour reserveren?

Ja dit is mogelijk. Echter wel voor een kortere duur. De vraag naar deze modellen is hoog. Om een goede levering en de voordelige prijs te kunnen garanderen, zijn deze aanbiedingen van een gelimiteerde duur. Het is dan ook mogelijk om een demonstratiemodel of webshopretour te reserveren, hiervoor wordt wel een aanbetaling gevraagd.

Kan ik een demonstratiemodel of webshopretour retourneren?

Uiteraard mag dit, net als bij nieuwe producten zit ook hier twee weken klankgarantie op. Voorwaarde is wel dat het product inclusief accessoires en verpakking in dezelfde staat moet zijn als toen u het product heeft ontvangen. Raakt het product onverhoopt defect? Ook dan heeft u gewoon de volledige fabrieksgarantie tenzij anders overeengekomen.

Reviews

Wie kan een review achterlaten?

Iedere bezoeker van onze website kan vrijblijvend een review schrijven over een product. Het product hoeft niet bij ons aangeschaft te worden om een review te schrijven. Ervaring met het product is de enige vereiste.

Hoe wordt de echtheid van de review gegarandeerd?

Iedere review wordt ons gecontroleerd voordat deze op onze website wordt geplaatst.

Worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst?

Wij plaatsen iedere review die het product beoordeeld. Zowel negatief als positief. Dit doen wij om u een zo eerlijk mogelijke waardering van het product aan te kunnen bieden.

Worden er betaalde reviews gebruikt?

Alle reviews zijn vrijwillig en zonder betaling of een andere vorm van beloning aan te bieden geplaatst.

Binnen welke termijn worden de reviews geplaatst?

Wij controleren iedere dag handmatig de nieuwe reviews en plaatsen deze dan direct.

In welke gevallen wordt een review niet geplaatst?

Wij plaatsen geen reviews die geen betrekking hebben tot het product. Alleen reviews waarbij een ervaring met het product wordt beschreven worden geplaatst.

Reviews op externe websites

Op externe websites worden reviews door onze klanten geplaatst. Deze reviews zijn vrijwillig en worden zonder betaling of een andere vorm van beloning geplaatst door klanten. Deze reviews geven de ervaring van onze klanten met ons weer. Op alle productpagina’s geven wij de gemiddelde score van reviews die wij via Google hebben ontvangen weer. De weergegevens score is actueel en wordt door Google bepaald.
Bekijk het reviewbeleid van Google.

Hoe werkt een online bestelling?

Via onze website kunt u snel, eenvoudig en veilig producten bestellen. Wanneer u bij een product een rode ‘’aan winkelwagen toevoegen’’ button ziet zijn ze te bestellen via onze website.
Let op: niet al onze producten zijn te bestellen via de winkelwagen, in dat geval staat er ‘’vraag een offerte aan’’

Winkelwagen

Door op de "aan winkelwagen toevoegen" button te klikken kunt u producten toevoegen aan de winkelwagen. Wanneer u op het ‘’winkelwagen logo’’ rechtsboven klikt komt u in het ‘’Uw bestelling’’ scherm. Hier ziet u een overzicht van de producten die u wilt bestellen en de prijzen.

Om uw bestelling te plaatsen vragen wij u hier enkele zaken in te vullen:

  • Uw contact- en adresgegevens
  • Wilt u zich voor onze nieuwsbrief aanmelden?
  • Verzendmethode
  • Betaalmethode

Alvorens de bestelling definitief te maken, vragen wij u hier akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden en privacy policy middels het plaatsen van een vinkje. Daarna klikt u op de rode "bestellen" knop.

Betalen

Daarna krijgt u een overzicht van uw bestelling, wij vragen u deze goed te controleren. Indien akkoord klikt u op de rode "ga naar betalen" knop. U wordt vervolgens aan uw bank of betaalaanbieder doorgestuurd. Hier kunt u de betaling voldoen via de door u gekozen betaalwijze.

Wanneer uw betaling is geslaagd komt u terug op onze website en ziet u een overzicht van uw bestelling en krijgt u een ordernummer. Gelijktijdig sturen wij u een bestelbevestiging met een overzicht van uw bestelling naar het door u opgegeven mailadres.

Afhandeling bestelling

Het bestelproces is nu afgerond en u ontvangt zo snel mogelijk uw bestelling. Vooraf aan de zending sturen wij u nog een track en trace code om de bestelling te volgen.
Wanneer u in de tussentijd vragen heeft of wijzigingen wilt doorgeven kunt u altijd contact met ons opnemen.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Uitzondering herroepingsrecht

Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Hieronder vallen de In-Ear koptelefoons (oordopjes). Oordopjes kunnen alleen geretourneerd worden indien de verzegeling niet is verbroken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Ons retouradres
Stassen Hifi
T.a.v. Retouren
Grotestraat 23
5931 CS Tegelen
Nederland

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Bekijk hier meer informatie over het retourneren van producten.

Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.

Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, Nederland (www.degeschillencommissie.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform Europees ODR Platform.

Terug naar boven.