Naar de inhoud springen. Terug naar Home

Electrocompaniet

Elke producent van afspeelapparatuur denkt vanuit zijn eigen muziekbeleving na over hoe de apparatuur hoort te klinken, en probeert dit te vertalen in een slagzin die vaak in een adem toegevoegd wordt aan de merknaam. Bij Electrocompaniet koos men voor "If music really matters".

Elektrocopaniet is een Noors bedrijf en werd opgericht in de eerste helft van de jaren zeventig als reactie op de onvolmaaktheden die hoorbaar waren bij het beluisteren van versterkers uit die periode. Het eerste product betrof dan ook een 2x25 Watt versterker die de door Matti Otala beschreven Transient Intermodulation (TIM) doeltreffend aanpakte.

Vandaag is het bedrijf in meer dan 40 landen actief. Er bestaan 3 produktlijnen: Prelude, Classic en DP. De toestellen uit de Prelude reeks garanderen een uitstekende muziekbeleving tegen een gematigde prijs. In deze reeks situeert zich onder andere de PD-1 DAC USB (€1490). De Classic produktlijn valt op door het tijdloos en specifiek design van de perspex frontplaat, goudkleurige accenten op een zwarte achtergrond en de grote gestileerde merknaam van het bedrijf. Deze produktlijn biedt zowel voor-, eind-, als geintegreerde versterkers aan, naast CD-spelers en een luidsprekerset genaamd "the Nordic Tone".

Electrocompaniet streeft naar een muziekweergave die live concerten of studio opnames het beste benadert. Managing Director Mikal Dreggevik omschrijft dit streven als "closing the gap to the master".

Terug naar boven.