Naar de inhoud springen. Terug naar Home

Acapella Audio

Acapella méér dan 45 jaar fascinerende luidsprekers
Acapella speakers staan voor de vervulling van een muzikale droom die uniek is in zijn soort.

Acapella is in 1984 opgericht door Hermann Winters en Alfred Rudolph en wordt vanaf het begin al beschouwd als een van ’s werelds technologische leiders met de productie van hoornluidsprekers. Zo heeft Acapella onder andere in de ontwikkeling mijlpalen achter haar naam staan met de ion tweeter en de sferische hoorn. Beide ontwikkelingen bieden Acapella USP’s ten opzichte van hun concurrenten. De ion tweeter is het eerste systeem dat zo licht is als lucht en de lucht verplaatst via een massaloze plasmavlam, hierdoor wordt geluid gegenereerd zonder tonale verkleuring. Dit maakt het duidelijk heel bijzonder ten opzichte van conventionele ontwerpen. De sferische hoorn kleurt ook niet en maakt dankzij zijn dynamische geluid erg veel indruk. Ervaar het zelf.

De charme van het extravagante
In de jaren 1980 begint Acapella als “Acapella Audio Arts”. Veel bijzondere luidsprekers die voldoen aan de hoogte eisen op het gebied van geluid, technologie en ontwerp, vormen deze creatieve fase. Naast de ion tweeter TW1S (“s” voor sferisch), bestaat het assortiment van Acapella al uit de modellen Fidelio, Triolon, Celestron, Celesta MK 2 en 5th Avenue. Acapella houdt zich intensief bezig met tijdloze systemen, resulterend in uitstekende creaties zoals de uitzonderlijke apparatuur Sarastro, welke vandaag de dag nog altijd wordt gebruikt in gerenommeerde opnamestudio’s als een referentiesyteem.

De esthetiek van het bijzondere
Uit deze rijkdom aan ideeën heeft Acapella de modellen Violon en Campanile ontwikkelt in het nieuwe productiegebouw in Duisburg. De Violon vertegenwoordigt Acapella’s bestverkochte systeem met meer dan 1000 afnames. De Campanile wordt nu aangeboden in de vijfde generatie en vergezelt veel van Acapella’s klanten al bijna 30 jaar. Beide modellen blijven normen stellen op het gebied van geluid, technologie en ontwerp. De basis van deze modellen is gebaseerd op een tijdloos idee dat zijn jeugdige frisheid heeft behouden. Dat komt omdat Acapella haar klanten van het eerste uur zelfs upgrades naar de huidige standaard biedt. Elke nieuwe generatie Violon en Campanile is een nieuwe start voor een nog betere versie. Eigendomsperioden van enkele decennia zijn dan ook niet ongewoon bij klanten van Acapella. Acapella vindt het belangrijk dat haar luidsprekers dromen vertegenwoordigen die haalbaar zijn en op de lange termijn steeds opnieuw en opnieuw voor een enorm luistergenot zorgen.

Innovatie met passie
Sinds het begin van het millennium is de resonantieoptimalisatie van elektronische en mechanische componenten de focus van Acapella in de zoektocht naar het best mogelijke geluid. Uitgebreide meetmethoden bewijzen het positieve geluidseffect op afspeelkwaliteit. Onder andere de basis voor luidsprekers en elektronica zijn de resultaten van dit werk en hebben geluid tot de toekenning van tal van patenten. Een ander resultaat van de grote drang naar onderzoek is de hyper sferische hoorn. Het bereik neemt toe van de drie octaven bij “normale” hoorns tot meer dan vijf octaven, hierdoor wordt tegelijkertijd een vervormingsvrije ruimtelijke beeldvorming gecreëerd. Alle technische parameters zijn geoptimaliseerd en leiden in elk opzicht tot een veel beter geluid. Een nieuwe generatie luidsprekers is geboren.

Een Acapella luidspreker is geen dagelijkse speaker. Maar een luidspreker voor elk soort muziek.

Acapella heeft niet alleen de passie voor het ontwerpen van de luidspreker, de wil om te presteren, de drang naar precisie, het streven naar superlatieven, maar ook het gevoel voor esthetiek en het gevoel voor functionaliteit die Acapella haar luidsprekers kenmerken. Al haar kennisgebieden komen nu beter dan ooit in elkaar over: Architectuur, elektronische kennis, optimalisatie van resonantie, materiaalexpertise, kennis m.b.t. sferische en hyper sferische hoorns en ion tweeters. Dit alles na de droom van de beste luidspreker, waarmee Acapella met elk idee elke dag een beetje dichterbij komt.

Het Acapella-principe
Binnen de huidige hyper sferische hoornserie volgt Acapella een plan, een ideaal dat iedereen bij Acapella verenigt. Het principe is om het maximale uit de gegeven mogelijkheden te halen. Omdat heel veel draait om de intelligente manier om elektrische signalen om te zetten in snelheid en muzikaliteit. Uit de Violon onstaat de Cellini, uit de Violoncello de Cecilia en uit de Campanile de Campanile 2. Boven deze modellen reikt Acapella’s topserie met Atlas, Apollon en Poseydon. Ze zijn allemaal meer instrument dan luidspreker- en ambassadeurs van de muziek. Deze verklaring vat alles samen wat belangrijk voor Acapella is. Als merk, als bedrijf, als luidsprekerfabrikant.

Traditie is verplichting
Al meer dan vier decennia gaat Acapella vooruit met een geweldig gevoel voor prestaties en passie dit altijd met veel stimulans. Altijd nieuwe modellen ontwikkelen, meer en meer innovatie stimuleren, hunkering naar meer en meer muzikaliteit. Zo ziet Acapella’s toekomst er ook uit, Richard en Robert Rudolph zijn toegetreden tot het bedrijfsmanagement door hun jonge en frisse knowhow in te brengen. Ze zijn samen opgegroeid in de traditie van Acapella Audio Arts. De enthousiaste gitarist Richard is al meer dan tien jaar een gewaardeerd lid van het moederschip Acapella. Hij treedt in de voetsporen van de grondlegger, zijn vader Alfred.
Samen werkt Acapella dagelijks aan nieuwe en opwindende producten voor haar wereldwijde klantenkring. Dit met meesterlijk vakmanschap, hoogwaardige materialen en e

Terug naar boven.